keskiviikko 4. maaliskuuta 2009

Ahkeruutta

Mä ylitin tänään itseni. Mä olen hirveän laiska ja saamaton oikeesti, vaikka yritän olla jotain ihan muuta. Kaikki luulee että mä olen aktiivinen ja ahkera muahhhaahaa. Mä vaan huijaan kaikkia ja itseänikin. Mutta tänään siis tein ihan jotain. Tulin kotiin koulusta ja lähetin heti sähköpostia yhteen mahdolliseen harjoittelupaikkaan, joka oli musta kiinnostunut :) Sitten tehtiin pizzaa. Kyllä, ollaan syöty jo kolme päivää pizzaa paitsi että eilen mies teki meille riisipuuroa. No syötiin pizzaa ja katteltiin How I met your mother jakso. Sitten kirjoitin elämäni ensimmäisen kannanoton meidän oppilaskunnan hallituksen puolesta. Kun Turun AMK on suunnitellut vievänsä meidän kirjaston pois meiltä johonkin Sepänkadun toimipisteeseen ja sehän on ihan hölmöä se. Jotenka minä sitten yllätys yllätys löysin itseni kirjoittamasta sellaista. Mutta ihan fiksu siitä tais tulla. Ja sitten tein semmosta ranskan ryhmätehtävää, missä meidän ryhmäläisten täytyy neljä kertaa kurssin aikana tehdä sellainen postaus omasta aiheesta keskustelualueelle. Meidän aihe on ranskalainen ruokakulttuuri ja mä löysin sellaisen kotikokkityylisen ranskalaisen sivuston ja suomensin sieltä tämän reseptin:

Härän kieltä tomaattikastikkeen ja riisin kera

Ainekset:
1 kg härän kieltä
murskattua tomaattia 4 kpl
sitruunan mehua 1 rkl
Angostura amère soosia 2 tl
Worcestershire soosia 2 tl
sherryä 1/2 dl
1 sipuli
valkosipulia 1 kynsi
mausteista marinadia 2 rkl
oliiviöljyä 2 rkl
suolaa, pippuria myllystä

Viinisuositus: Riesling valkoviiniä Alsacesta

Valmistus:
Asettele kieli kasariin sekä marinaadi, peitä vedellä, anna hautua 3 tuntia niin että se juuri on mureaa. Kuumenna toisessa kasarissa öljyä sekä sipuli ja valkosipuli. Lisää mukaan tomaatit, sherry, worcestershire kastike, angostura kastike sekä sitruunan mehu. Mausta ja anna hautua viitisen minuuttia. Ota kieli liemestään ja veitsen avulla irroita nahka. Tarjoile kieli hienoina viipaleina tomaattikastikkeen, sekä riisin kanssa.

Ja eikun kokeilemaan :) Tuon jälkeen luin vielä vesiviljelyn kokeeseen ja nyt ihmettelen mitä tekisin. Huomenna on taas pitkä päivä kun meillä on sitä ranskaa. Mä kyllä myöhästyn hiukan kun meillä on se tentti loppupäivästä. Toivottavasti kukaan ei vie mun paikkaa siitä kivasta pöydästä :) Oon tykästynyt siihen pöytäseurueeseen ja on kiva kuulla juttuja ihan toisenlaisen aineen opiskelijoilta. Nämä on siis kuvataiteilijoita mutta AMK:sta kuitenkin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä toki terveiset tai kysy vaikka jotain Islannista :)