perjantai 9. heinäkuuta 2010

100 asiaa minusta

Mää kans, mää kans! :)

1. Olen kotoisin Pietarsaaresta.
2. Olen kuitenkin asunut noin 70% elämästäni Turussa.
3. Olen asunut Pietarsaaressa, Vaasassa, Turussa ja Mynämäellä sekä Reykjavíkissa.
4. Olen asunut 12:sta eri asunnossa elämäni aikana.
5. Olen kokenut kahden omakotitalon rakennuksen ja yhden maatilan laajennuksen/remontin elämäni aikana.
6. Olen siis muuttanut aika paljon :)
7. Minulla ei ole yhtään lapsuuden ystävää jäljellä.
8. Mutta sitäkin paremmat kolme ystävää teinivuosilta :)
9. Minulla on yksi pikkuveli.
10. Olen aina halunnut isoveljen jostain syystä.
11. Sain ensimmäisen lemmikkini kun olin ensimmäisellä luokalla.
12. Tämä olento oli kääpiökani Mikki.
13. Voi että sitä jaksoinkin kinua ja vakuuttaa että hoidan kyllä ihan itse.
14. Olen harrastanut ratsastusta jokusen vuoden.
15. Minulla on oma hevonen (new forest poni).
16. Olen myös harrastanut partiota ja yleisurheilua.
17. Kaikki harrastkset lopetin kuitenkin aika lyhyeen.
18. En ole mikään harrastaja tyyppi.
19. Meidän heppa Lumene on mua vuoden vanhempi!
20. Neljätoistavuotiaana sain ihan oman koiran (Indi).
21. Indin kanssa tein paljon kaikkea silloin joskus kauan sitten.
22. Olen meinannut kerran myydä Indin jonkun hetkellisen teini-ikäisen mielenhäiriön vuoksi.
23. Olen aina pelännyt kaloja enkä ole suostunut uimaan vedessä jos siellä on kaloja.
24. En oikein tiedä miksi päätin hakea iktyonomi koulutukseen.
25. Pääsykokeettomuudella saattoi olla osuutta asiaan...
26. Ekan kerran menin "etelään" vasta kahdeksantoistavuotiaana.
27. Menin silloin eksän kanssa Rhodokselle.
28. Tykkäsin Rhodoksesta paljon.
29. Eksä oli hyvää seuraa etelän matkoilla :)
30. Olen aina tosi nuoresta asti halunnut puhua englantia.
31. Olenkin aina ollut hyvä siinä enkä oikeastaan muista aikaa milloin en olisi osannut englantia.
32. Käytin aina kaikki tilaisuudet hyväkseni päästä puhumaan englantia.
33. Tällä saattaa olla vaikutusta asiaan että päädyin mieheni kanssa yhteen :)
34. En koskaan nuorempana osannut kuvitellakaan että olisin muuttamassa Islantiin.
35. Minun piti muuttaa idylliselle englantilaiselle maaseudulle ja ruveta eläinlääkäriksi.
36. Vannoin kummitädille että niin minä teen.
37. Kummitäti muistaa muistuttaa mua siitä :)
39. Rakastan Midsomerin murhia ja niissä näkyvää maaseutua.
40. Minulla on kaukaisia keski- ja eteläeurooppalaisia sukujuuria.
41. Kaikilla mun serkuilla, tädeillä ja enoilla on siniset silmät.
42. Mulla ja mun isällä on ruskeat silmät ja olen aina ollut jostain syystä hyvin ylpeä siitä :)
43. Olin todella lapsellinen lapsi ja olin sitä vielä todella vanhaksi asti.
44. Leikin vielä leluilla kun muut juoksi poikien/tyttöjen perässä ja meikkasivat.
45. Mutta olen ihan pienestä pitäen nauttinut aikuisten seurasta.
46. Aina kun meillä oli vieraita liimauduin aikuisten seuraan enkä välittänyt olla muiden lasten kanssa.
47. Tämä on saattanut olla havaittavissa mun miesvalinnoissa öh...
48. Pidän fantasiasta todella paljon.
49. Ultimate hyvän ja pahan taistelu on jotenkin niin sykähdyttävää mun naiivissa mielessä :)
50. Olen lukenut Taru Sormusten Herrasta viisi kertaa ja kaikki muutkin Tolkienin kirjat useamman kerran läpi.
51. Minulla on myös Tolkienin elämäkerta ja muuta TSH kirjallisuutta.
52. Yläasteella mun lempipuuha oli sulkeutua mun huoneeseen kynttilänvaloon ja kuunnella muusiikkia Sormuksen ritarit-elokuvasta ja piirtää haltioita...
53. Toinen lempipuuha oli mennä talvella illalla hevostalliin fantasiakirjan kanssa, päästää mun kani juoksentelemaan lattialle, istua mun säkkituolissa ja lukea ja samalla kuunnella Lumenen ääniä kun se söi iltaruokaa.
54. Mun vanhemmat aina yritti saada mua tekemään jotain mitä muutkin nuoret yleensä tekee :)
55. Olen uinut alasti Tenojoessa, Utsjoessa, Näätämöjoessa, Ivalojoessa, Pulmankijoessa ja Akujoessa ;)
56. Koulussa olin aina puutöissä.
57. Kerran vahingossa rikoin jonkun suojalasin jostain hiomakoneesta. Yksi poika oli vieressä ja näki enkä kertonut opettajalle. Sitten se poika oli mennyt kertomaan opelle ja ihana mukava mies ope piti mulle kamalan pettyneen puhuttelun. Se oli yks mun elämän kamalimmista hetkistä kun se oli niin pettynyt muhun.
58. En ole koskaan tykännyt nukeista ja barbeista.
59. En ole koskaan ollut "suosittu" koulussa.
60. En koskaan pitänyt pojista koska ne ei pitäneet musta.
61. En vieläkään yleensä pidä mun ikäisistä pojista.
62. Inhoan ylimielisiä ihmisiä. Varsinkin ylimielisiä poikia.
63. Olen voittanut siperianhuskyseuran nuorten SM-kultaa vuonna 2000.
64. En ole pitkiin aikoihin enään ajanut koiravaljakkoa.
65. Olen käynyt iskän kanssa kahdestaan monissa huskytapahtumissa ja kisoissa ympäri Suomea.
66. Monena kesänä kävin Suomen Valjakkourheilijainliiton nuorten leirillä.
67. Viimeisellä kerralla olin töissä siellä kun olin jo niin vanha.
68. Mua on luultu mun isän vaimoksi kun olin 17 vuotias!
69. Tää ihminen oli 16-vuotias poika...
70. Kun mentiin tutustumaan pikkuveljen kouluun vuonna 2000 niin mun tulevat kaverit oli luulleet että mä olen perheen äiti ja mun äiti niin kuin mun paikalla...!!??
71. Siltikään en 23 vuotiaana aina saa ostettua edes yhtä siideriä tavallisesta ruokakaupasta.
72. Olen ilmeisesti tosi ristiriitaisen näköinen :D
73. Mä olen kuulemma lappalaisen näköinen.
74. Mun nimi on tuottanut aina hankaluuksia mulle.
75. Mutta tykkään mun nimestä silti tosi paljon kun se on erilainen.
76. Vaikka joskus ne ah niin "ihanat" pojat on nimitelleet mua venäläiseksi mun nimen takia.
77. Yläasteella yhdet pojat sanoi mua Olgaksi... En koskaan saanut selville jos mä näytin vaikka Kippari Kallen Olgalta tai jotain.
78. Kerran kun olin 17 vuotias yksi algerialainen mies yritti heittäytyä liian tuttavalliseksi jokirannassa. En silti pidä algerialaisia mitenkään "sellaisina" ihmisinä.
79. Piti käsivarsista kiinni eikä päästänyt lähtemään. Onneksi yksi suomalainen porukka huomasi ja tuli siihen käskemään mut mukaan ihan kuin tuntisivat mut :)
80. Kerran Kupittaan puistossa yksi linnakundi/huumehörhö tyttöystävineen kävi mun ja Indin päälle kun oltiin eksän kanssa piknikillä.
81. Sen jälkeen olin ihan raunioina että törmään niihin uudestaan kun olen yksin. Ulkopuoliset oli soittaneet poliisinkin paikalle mutta ne kerkes livistämään.
82. Ei mun elämä oikeasti ole noin synkkää ollut mutta ne tavalliset kivat arkiset asiat ei ole jääneet muistiin.
83. Noin vuoden ajan söin ihan järkyttävän huonosti ja silti jaksoin raksalla töissä aamusta iltaan.
84. Saatoin syödä jokun yhden karjalanpiirakan työpäivän aikana ja sitten kotona pussin ranskalaisia ja sipulia.
85. Kerran tulin kotiin päivätöistä ja söin POPKORNIA ruuaksi samalla kun lajittelin lehdet koska illalla piti jakaa mainoslehtiä!! Mulla on kuvakin tästä jossain.
86. Nykyään syön todella hyvin verrattuna tähän mutta olo ei ole sen energisempi :)
87. Silloin jaksoin mennä töihin vaikka kahden tunnin yöunilla.
88. Olen ryöminut Samppalinnan maauimalan aidan alta ja mennyt yöuinnille. Menin yksin kun mukana olleet pojat ei mahtuneet.
89. Oleensä teen jotain tuollaisia "extreme" juttuja mutta tällä hetkellä en uskaltaisi.
90. Olen ollut baarimikkona puoli vuotta ilman minkäänlaista koulutusta tai lupaa. Islannissa tosin.
91. Ensimmäisenä yönä baarimikkona luulin oikeasti etten selviä aamuun asti ja ihmettelin todella kun kaikki asiakkaat olivat kuuden jälkeen lähteneet ja olin vielä ihan yhtenä kappaleena.
92. Se työpaikka oli melkoinen kansallisuuksien ja persoonien sulatusuuni ja opetti mulle paljon ihmisistä ja itsestäni.
93. Ei mulla oikein ole mitään ihmeellisiä asioita itsestäni kerrottavana, mitä en olisi jo täällä moneen kertaan toitottanut :)
94. Syyskuussa olen ollut miehen kanssa yhdessä neljä vuotta!
95. Olen tyytyväinen että olen nyt yksin ja pärjään yksin ja voin huomata että silti kaipaan vaikka yksinkin on hyvä.
96. Tänään opettelin kävelemään hitaasti kun kävin kävelyllä. Pysähdyin myös joksikin aikaa puistoon makaamaan nurtsille.
97. Olen tappanut ketun kun Indi kävi sen päälle ja se kärsi :/
98. Haluaisin kolme tai neljä lasta.
99. En koskaan pitänyt lapsista kun olin nuorempi mutta sitten aloinkin pitämään niistä ja haaveilemaan omista.
100. Jo silloin kun en vielä tykännyt lapsista olin päättänyt että minun täytyy olla äiti ennen kuin täytän 25. Nyt olen 23 enkä nyt millään usko että se tulee tapahtumaan. Harmittaa vähäsen mutta viimeistään ennen kuin täytän 30 on oltava lapsia :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä toki terveiset tai kysy vaikka jotain Islannista :)