torstai 26. helmikuuta 2009

Riehat riehuttu

Keskiviikon rieha onnistui aika hyvin. Osanottajanmäärä ei ehkä päätä huimannut mutta luulen, että kaikki viihtyivät ja saivat syödäkseen ainakin yhden makkaran :) Sain varmistettua että kaikki tarpeellinen tarjoilussa oli olemassa ja muutkin olivat hoitaneet osuutensa hyvin. Pelien jälkeen grillailtiin koulun grillikatoksessa makkaraa yhdessä ja nautittiin todella kauniista talvi-illasta. Mä tosin lähdin tylsänä jo makkaranpaiston jälkeen kotia kohti kun en halunnut toista pitkää iltaa tämän illan lisäksi. Harmiksi unohdin ottaa kameran mukaan sinne. Keskiviikkoaamuna mä kävin citymarketissa ostamassa makkaraa iltaa varten ja olin siellä päivystämässä jo ennen kahdeksaa. Oli hauskaa katsella, miten ihmisiä alkoi kerääntyä tuulikaappiin odottamaan ovien aukeamista. Jännää oli huomata että vaikka meitä oli saapunut sellaiset 15 henkeä aukeamiseen mennessä niin minä olin ainut naispuolinen koko joukosta. Miehiä oli vauvasta vaariin :) Siellä kaupan sisälläkin oli jotenkin erilainen tunnelma kuin yleensä. Tosi rauhallista ja miellyttävää verrattuna iltapäiviin. Vois alkaa harrastamaan aamuostoksia useamminkin.

Tänään meillä oli kalantunnistuskoe. Se meni aika hyvin, vaikka pakosti mulla on ainakin pari väärin. Mä olen aika ylpeä itsestäni että kokeeseen mennessa mä hallitsen suurin piirtein sadan kalan tunnistamisen ja niiden tieteelliset nimet! Kuka teistä esimerkiksi tuntee teistin (Pholis gunnellus) tai pikkutuulenkalan (Ammodytes tobianus)? No joo se ei ole ehkä maailman tarpeellisin tieto mutta iso homma siinä kuitenkin oli tällaiselle amatöörille. Sellasetkin nimet kuin Scardinius erythrophthalmus ja Myoxocephalus scorpius ei ihan heti ekalla kerralla jääneet päähän. Yleensä mun kokeisiin lukeminenhan jää viimeiseen iltaa jos luen ollenkaan ja nyt niitä piti todella harjotella pitkin kurssia.

Sitten oli ranskaa ja mä olin tällä kertaa kunnostautunut :) Oli kirja mukana ja materiaalit tulostettuna ja monet monet tehtävät tehtynä. C'etait très confortable d'avoir la livre et les devoirs bien fait ce soir. Opettajakin tuli vähän jutskaamaan mun kanssa ranskaa ja koitin kovasti kaivaa unohtuneita sanoja käyttöön. Täytyy sanoa että ranskaa ja islantia on helppo opiskella samaan aikaan kun ne ei ollenkaan sotkeudu keskenään. Kielet on kivoja:

Meillä on kaksi kaunista koiraa, joiden nimet ovat Indi ja Eve.
Nous avons deux chiens beaux qui s'appellent Indi et Eve.
Við eigum tvo fallega hunda sem heita Indi og Eve.
Vi har tvo vackra hundar som heter Indi och Eve.
We have two beautiful dogs called Indi and Eve.

Mies oli just ruokkimassa koiria kun tulin kotiin kahdeksan aikoihin ranskan tunnilta ja se oli kanssa vienyt ne aikasemmin ulos <3 :)

Ai niin unohtuikin kertoa että Amanda kuoli eilen :( Se oli aamulla omituisen oloinen ja illalla kun tulin kotiin se oli sitten kuollut. Se oli hiiristämme nuorin, ei edes vuoden vanha vielä. "Vanhukset" Mona ja Afrodite vielä edustaa reippaana ja gerbiilivanhuksetkin voi hyvin tällä hetkellä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä toki terveiset tai kysy vaikka jotain Islannista :)