perjantai 21. toukokuuta 2010

Aurinkoa ja rakeita

Eilen ajoin yksin koulun farmarilla Paraisilta Merikarvialle, sieltä Poriin ja sitten takaisin Paraisille. Koko päivä kesti 12 tuntia ja kotona olin puoli yhdeksän maissa illalla. En syönyt juuri mitään koko päivänä ja oli ihan hyvä olo. Sitä edeltävänä päivänä taas söin paljon mm. pastaa ja nuudeleita. En tiiä onks sitten mun ruuansulatuksessa jotain tms... Olen miettinyt muun muassa keliakiaa ja ihan äsken luin siitä enemmän tietoa. Wikipedia tiesi kertoa: Keliakiassa tavallisimpia oireita ovat sekalaiset vatsavaivat, laihtuminen ja ravintoaineiden imeytymishäiriöt, anemia, hengitystieoireet ja väsymys. Kaikki oikeestaan täsmää paitsi anemia mut eiköhän sekin tällä ruuan määrällä pian kehity :) Ens tiistaina jo pääsen lääkärille ja koitan saada pian testin siitä. Diagnosoimaton ja hoitamaton keliakiahan voi vaikuttaa vaikka mihin koska ravontoaineet ja vitamiinit ei imeydy kunnolla. Ja niitä keho tarvitsee kuitenkin kaikkeen. Tänään ruokana kanasalaattia ja huomenna possua ja uunijuureksia. Koitan nyt välttää kaikkea viljaa, mikä ei ookkaan ihan helppoa. Mies just teki taas niitä snúður pullia... Mut aika outoa on et mä ihan hihkun innosta täällä ja toivon et mulla olis se! Kuka nyt semmosta riesaa haluais?? Mut mikään ei oo niin vittumaista kuin epätietoisuus et mikä on. Ja mä tunnen keliaakikkoja eikä heidän elämänsä nyt NIIN paljon ole huonontunut sen takia. Mut sit mulla ei kuitenkaan oo sitä ja taas oon ihan nollatilanteessa :( Noh mä nyt päätin kuitenkin uskoa niin hetken aikaa.

Otin tänään eilisestä väsyneenä itselleni vähän rennomman päivän töiden suhteen. Olin ottamassa arskaa parvekkeella ja nukahdin! Heräsin kuolaisen tyynyn ääreltä, uni maittoi :) Toivottavasti viikonloppuna olisi edes vähän lämmintä, vaikka on luvattu kylmenevää. Ens perjantaina onkin mun eka palkkapäivä! Se tietää kesäkukkien ostoa parvekkeelle ja tarvitsen ehdottomasti uudet farkut ja kengät serkun ylppärijuhliin. Sitten 2.6 ajattelin mennä kavereiden kanssa katsomaan Sinkkuelämää 2 Turun ensi-iltaan :)

Mun lemppari kengät, joita en vaan voi käyttää kun ne tappaa mun jalat :/ Täällä kotona oon koittanu niitä viimeiset kaks vuotta vähän venytellä. Islannista ostin ne tammikuun alesta 2008.

Kesäisen hamoseni kuosi.

Ja muutama kukka koulun pihalta.









Ja sitten että ei valitettaisi helteestä :) Videon keskivaiheilla on ihan "Hell is unleashed" meininki!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä toki terveiset tai kysy vaikka jotain Islannista :)