sunnuntai 18. tammikuuta 2009

Sunnuntaita!

Kala on syöty ja ihmiset sosiaalistettu taas hetkeksi. Täytyy sanoa kyllä että olen vähän jo kyllästynyt kirjoloheen. Ihan jännää sitä oli paistaa ja näin mutta se on aina jotenkin tylsän makuista. Tykkään savukalasta enemmän, kylmä tai lämmin käy. Mies ei oikeen tykännyt sen ulkonäöstä kun laitoin sen päineen päivineen uuniin, joten mä sitten tarjoilin sille :) Todettiin eilen muutenkin että mä taidan olla meistä se "ronskimpi" tapaus niin kuin mieleltäni. Toisaalta mä olen paljon herkempi, jos vaikka joku sanoo mulle ikävästi ja mies ei taas niin välitä mitä muut ajattelee.

Mentiin eilen sinne kylään ja ne olikin vähän tuparimaiset kekkerit. Sinne tuli muitakin puolalaisia, mitä ei vielä tunnettu ja sitten tuttu puolalaismeksikolainen perhe. Oli kiva nähdä kaikkia ja syödä pizzaa. Hiukan tuli booliakin maisteltua :) Lapsilla oli hauskaa ja mä jouduin kahden pienen pojan uhriksi. Toinen puhui mulle ruotsia ja toinen puolaa ja jouduin sitten leikkimään niitten kanssa. Söpöjä tapauksia kumpikin. Kyllä huomaa etten mä osaa ollenkaan olla lasten kanssa mutta olen mä hiukan parantunut sillä saralla kuitenkin. Oon miettinyt tota kielijuttua että meidän lapset tulee sitten oppimaan kolmea kieltä jonkun verran. Islantia ja suomea toivottavasti kunnolla ja sitten englantia jonkin verran. Ton puolalaismeksikolaisen perheen lapsethan joutuu omaksumaan hirveesti kieliä kun vanhemmat puhuu niille puolaa ja espanjaa ja sitten he keskenään puhuvat englantia ja lapset on ruotsinkielisessä tarhassa ja koulussa ja asuvat Suomessa. Lapset on ihmeellisiä sen oppimisen suhteen. Noissa tapaamisissa on kiva käydä kun ne ihmiset on kaikki kovin korkeastikoulutettuja ja fiksua porukkaa. Mielenkiintoista kuunnella niiden työjuttuja kun ne on suurin osa jonkin sortin tiedeihmisiä. Siellä oli muun muassa yks mies, joka oli kiinnostunut mun alasta kun se kai tutkii myös kaloja mutta siis jollain solubiologian tasolla.

Tänään mennään leffaan katsomaan Australia elokuva. Ja miehellä alkaa taas työt huomenna niin saadaan rahatilanne "normalisoitua". Mulla uusi piitkä ja raskas kouluviikko edessä jälleen...

Ottelin muutaman kuvan makkarista kun päätin ettei se ikinä tule siistimmäksi kuitenkaan :) Tämä on otettu kirjotuspöydän edestä.

Tämä on olevinaan joku lukunurkkaus...

Tästä lampusta mä tykkään varsinkin aamuisin kun se käynnistyy silleen pikkuhiljaa eikä heti sokaise just herännyttä.

Ja sitten ovi eteiseen. Pyykit kuivuu yleensä makuuhuoneessa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä toki terveiset tai kysy vaikka jotain Islannista :)