tiistai 13. tammikuuta 2009

Sea kitens....??

Mies näytti mulle netistä sellaisen sea kittens sivuston, joka on eläinten oikeuksia puolustavan järjestön PETA:n ylläpitämä. Se on ilmeisesti lapsille suunnattu sivusto, minkä avulla koitetaan saada ihmisiä olemaan syömättä kalaa. Ja koska kalathan on ällöttäviä limaisia ilmeettömiä otuksia niin he ovat keksineet kutsua niitä sea kitteneiksi eli "merikissanpennuiksi", jotta ne vetoaisi enemmän ihmisten tunteisiin. Siellä voi tehdä oman sea kittenin ja pukea sille muun muassa prinsessamekon ja tiaran ja antaa oman lankakerän ja hiekkalaatikon ja jopa vesikupin! Musta eläinten oikeuksiin kuuluu että niitä kohdellaan riittävän arvokkaasti eikä laiteta niille vaatteita ja kissan korvia että ne olis "suloisemman" näköisiä... Penn & Teller teki PETA:sta hyvän jakson jos kiinnostaa. Eläinten oikeudet kunniaan tottakai mutta toi PETA on kyllä ihan typerä laitos...

Noh asiasta takaisin omaan pieneen arvottomaan raakalais/lihansyöjä/eläinten vankinapitäjäihmisen elämään. Olin unohtanut laittaa kellon soimaan ja nukuin järjettömästi pommiin. Neljä tuntia missasin koulusta ja vielä tosi tärkeitä juttuja mutta osallistuin loppuihin neljään tuntiin. Kotona mä aloin kokkailemaan ja mies vei Indin ulos. Oli tosi kivaa kun sain heti alkaa duunailemaan eikä tarvinut viedä koiraa ulos. Mä oon siis siirtymässä sellaiseen systeemiin että vien koirat kerran päivässä yksitellen pidemmälle lenkille ja aamulla ja illalla sitten samaan aikaan lyhyemmälle. Silleen on mulle ja koirille mukavampaa, itseasiassa oikein nautittavaa :) Eve pääsi sitten mun kanssa ruuan jälkeen. Me syötiin tänään pitkästä aikaa meri kissanpentua heh heh eli kalaa. Mä sovelsin vähän tuttua kirjolohisuikale-kookoskerma-wokkia. Paistoin pannulla öljyssä ja voissa ensin yhden silputun vihreän chilipaprikan, valkosipulin kynnen ja katkarapuja ja lisäsin sitten kalan ja wokvihannekset. Mukaan tuli myös limekookos kermaa, yhden limen mehut, korianteria, pippuria ja lopuksi retiisisuikaleita. Syötiin riisin, valkkarin ja yrttivoipatongin kanssa. Ihan ok.

Ai niin! Päätettiin että muutetaan vasta myöhemmin keväällä, jos silloin vielä tuntuu siltä :)



Tämmönen kätevä ja hieno tarjoilulautanen tuli lahjaksi. Muutenkin mä sain tosi kivoja lahjoja muun muassa viinipullon, kaulahuivin (itse neulottu), iittalan tuikkukupin, teetä...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä toki terveiset tai kysy vaikka jotain Islannista :)