tiistai 6. tammikuuta 2009

Loma loppuu aikanaan

Huomenna alkaa koulu. En odota sitä ihan niin innostuneesti kuin olin toivonut mutta kai se siitä alkaa sujumaan taas. Ehkä syynä on se että nyt tarttis alkaa miettimään harjoittelupaikkaa kesäksi ja tehdä valitoja seuraaviksi vuosiksi. Mulla alkaa myös tuutorointi koulutus tossa maaliskuun alussa. Enää ei ole sellaista uutta ja ihmeellistä vaan ihan totista totta monen vuoden puurtamista näköpiirissä. Noh kai kaikesta selviää hengissä, paitsi elämästä :) Ei stressiä!

Eilen oli tosi hyvää ruokaa meillä... taas. Varmaan kaikki mitä me tehdän on mun mielestä hyvää heh :) Ei pidä kustua vieraita maistelemaan niin voi säilyttää illuusionsa. No ei. Eilen tein siis ihan oikeeta perunamuussia ja lihamureketta, perusmättöä siis niin kuin suunnittelin tammikuussa tekeväni. En ollut koskaan tehnyt itse niitä ja ne onnistui silti tosi hyvin. Jopa mies sanoi että saan tehdä toistekkin! Murekkeeseen tuli jauhelihaa, sipulikeittopussi, pippurituorejuustoa, korppujauhoja, valkosipulia, season all'ia, pippuria, oliiviöljyä ja hiukan kermaa. Ens kerralla laitan mukaan vielä munan tai kaksi että pysyy paremmin koossa. Mies toi Islannista mukanaan sitä Season All-maustetta ja päätin nyt sitten käyttää sitäkin. Se on just sellaista "mausta mitä vain" maustetta :) Parhaiten se sopii ranskalaisten ja lohkoperunoiden mausteeksi mutta käy musta ihan hyvin muuhunkin. Mies toi muutenkin kauheet määrät syötävää mukanaan sieltä, muun muassa sen lampaanpaistin, neljä slátur rullaa, kuivattua kalaa, karkkia, äitinsä tekemiä keksejä ja kuivakakun, season all'ia, viinipullon, brenni vín pullon, hangikjötiä eli savustettua lammasta ja kauheen kasan keittiökamaa. Oli sillä vielä muutama äitinsä kirjottama reseptikin mukana, mikä oli kivaa. Enkä muuta noista pyytänyt kuin viinipullon. Se varmaan halus varustaa meijät islantituotteilla, ettei pääse koti-ikävä yllättämään :)

Mä olen nyt parina aamuna opiskellut islantia mun uusista oppikirjoista. Sain ne mieheltä joululahjaksi, kaks kirjaa ja cd. Olen tehnyt jo kymmenen sivua harjoituksia ja olen kappaleessa kaksi. Mulla on vaan ongelma kun en halua hirveesti harjoitella miehen kanssa. Se on ihan liian rehellinen mun virheiden suhteen ja mä olen ihan liian täydellisyyden tavottelija kestääkseni kritiikkiä :D Ehkä sitten kun oon vähän enemmän kehittynyt. Sellasen kanssa olis kiva harjoitella, joka myös opiskelee sitä mutta niitä nyt ei taida ihan lähipiiristä löytyä... Mulla alkaa myös ranskan opiskelu nyt kevätlukukaudella. Mä joudun käymään Turussa niillä ranskantunneilla mutta onneksi yks toinenkin mun luokalta on siellä :) En varmaan muista enää mitään vaikka sitäkin on tullut viisi vuotta opiskeltua ja m:n verran kirjotettua...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä toki terveiset tai kysy vaikka jotain Islannista :)