keskiviikko 27. toukokuuta 2009

Kasvitunnistusta

No niin jännittäviä aikoja eletään! Ette ikinä arvaa mikä tuo ensimmäisen kuvan pieni taimi onkaan :) No voin kertoa kuitenkin että se on saksanpähkinä. Laitoin istutusinnossani joulusta jäljelle jääneitä pähkinöitä vesilasiin lillumaan ja sitä mukaan kun ne painuivat lasin pohjalle ne pääsivt multaan. En kyllä ikinä uskonut että niistä tulis jotain mutta ainakin tästä ainokaisesta saksanpähkinästä tuli :)


Nuo isoimmat on siis saksanpähkinöitä ja sitten mua kiinnostaisi tietää miksi noita littanoita soikeita pähkinöitä sanotaan?? Noi pienimmät pyöreät on kai hasselpähkinöitä? Kuva on täältä.

Ja sitten jos joku satunnainen lukija tietäisi jotain kasveista niin voisi ystävällisesti auttaa mua vähän? :) Eli mulla on nyt kolme reunustraakkia, supputraakkipuu, rahapuu, palmuvehka, kolme anopinkieltä, kaksi chiliä, isokirjopeippi, pääsiäiskaktus, marraskuunkaktus + taimet ja itämässä olevat ja sitten nämä seuraavat kasvit, joille en tiedä nimeä. Lisäksi olis kiva tietää että miten niitä hoidetaan. Olen käynyt puutarha.net kasvikortistossa mutta musta siellä on aika huonot hoito-ohjeet. Tahtoisin tietää esim. että mitkä tykkää sumuttamisesta ja mitkä tarttis paljon valoa. Mun käsityksen mukaan mulla on suorassa auringonvalossa vain chilit, isokirjopeippi ja rahapuu ja nekin vain pienen osan päivää kesällä. Muut on sitten valoisissa huoneissa. Ja kastelu on kanssa vähän arpapeliä suurimman osan kohdalla :)

Mutta niin mikä tämä on? Jokin mehikasvi varmaan? Ja miten sitä pitäisi hoitaa kun se ei ole voinut kauhean hyvin.

Ja tää on joku kaktus mutta mikä ja se varmaan pitää auringosta ja vähästä vedestä mutta kuinka vähästä vedestä?

Samoin tämä on kaktus mutta mikä?

Ja tämän diagnosoin eilen siis supputraakkipuuksi mutta en löytänyt hyviä hoito-ohjeita sille... Se ei selvästi voi hirveän hyvin ja on ollut suurinpiirtein tuon näköinen sen reilut puolivuotta kun se minulla on ollut. Miten sitä hoidetaan?? :D

Teenpäs uuden kategorian kasvijutuille :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä toki terveiset tai kysy vaikka jotain Islannista :)