perjantai 1. toukokuuta 2009

Vapusta toipumista

En ole jaksanut paljoa kirjotella tällä viikolla, sen verran raskasta on ollut. Ensin oli kolme päivää kalastusta ja päivät loppui viiden aikoihin. Keskiviikkona mulla oli vielä koulupäivän päätteeksi tuutorkokous ja siinä meni pari tuntia. Henkisen väsymyksen lisäksi naama ja muu vartalo on ollut ihan naatti auringon ja tuulen takia. Viriteltiin merellä silakkarysää ja kuhaverkkoja. Eilen piti olla yksi koe aamulla mutta kaikenlaisten ihmeellisten kommervenkkien takia minä ja lukkakaveri ei päästy ajoissa paikalle, joten päätettiin kokeen sijasta mennä Skanssiin :) Skanssi on uusi kauppakeskus tossa Helsingintien varressa ja se on mukavan lyhyen bussimatkan päässä. Meistä Skanssi oli tosi kiva ja saatiin olla aika rauhaksiin kun oltiin sattuneesta syystä yhdeksän jälkeen jo siellä. Mä ostin vappukamaa ja kahdet balleriinat. Toiset on mustat ja toiset pinkit mutta ne mustat täytyy varmaan käydä vaihtamassa yhden koon isompiin. Illalla mentiin sitten juhlistamaan vappua mun kaverin poikaystävän isoveljen kaverin luo ja oli oikein viihtyisää :) Sitä ennen käytiin miehen kanssa keskustassa lakittamassa mut ja join skumppaa mun minipullostani. Päästiin kotiin suhteellisen ajoissa eikä edes päädytty baariin jippii! Tänään meidän piti mennä Vartiovuorelle piknikille mun koulukamujen kanssa mutta loppupeleissä vain minä lähdin kun mies oli hieman veto poissa eilisen jälkeen :) Sielläkin oli tosi hieno meininki ja ilma mitä mahtavin, samoin eilen. Mä jopa paloin vähän ja käsivarsissa on rusketusraidat! Nyt sitten koomaillaan yhdessä kotona ja odotellaan pizzakotiinkuljetusta nam. Tässä kuvia kalastukselta mutta vappuriennoissa ei kameraa harmiksi ollut mukana. Noh voitte vaan kuvitella ;)


Maanantaina tehtiin ensin happipakkaukset kalanpoikasien kuljettamista varten.
Ja sitten kalastuksen kimppuun. Ensin oli armotonta verkon selvitystä ja paikkausta.
Rysä aseteltiin tuohon kehikkoon, joka sitten hinattiin merelle.

Tämmönen kaveri tuli koulutiellä vastaan maanantaina.

Koululta lähdössä.


Aika paljon lintuja nähtiin mm. merikotka, kandanhanhia, joutsenia, haahkoja ja nokikanoja. Niistä ei vain tahtonut saada kuvia.


Rysän pesän säätöä, kukaan ei tippunut mereen :)

Kuhaverkkoja laskemassa.

Seuraavana päivänä käytiin tekemässä vähän jälkisäätöä ja siellähän oli jo vähän kaloja vaikka rysä oli vielä ihan huonosti. Silakan lisäksi oli paljon kuoreita ja muutama särki.
Aika paljon kolmipiikkejä oli jäänyt kiinni rysän verkkoon.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä toki terveiset tai kysy vaikka jotain Islannista :)