perjantai 8. toukokuuta 2009

Kasveiluja taas

Minäkin olen alkanut erinäisten tahojen innoittamana tonkimaan noita kasvikunnan edustajia oikein urakalla. Harmi vaan että jossain ei niin kaukaisessa tulevaisuudessa mun täytyy luopua niistä kaikista kun muutetaan mutta onhan se ihan jännää senkin aikaa. Toiseksi menen sinne lappiin kymmeneksi viikoksi kesällä ja jotenkin en usko että kaikki selviää mun poissaolon ajan :) Kesä on vielä paha aika kun osa kasveista voi päästä tosi nopeasti kuivahtamaan. Jokatapauksessa ostin tänään uuden kasvin, kevät kaktuksen. Se on aukaissut jo monta kukkaa tän muutaman tunnin aikana kun se on meillä asunut... Kohta se varmaan pudottaakin ne :) Laittelin kaikkea jännää myös kasvamaan siemenestä mutta katsotaan mikä niistä nousee ylös, jos mikään. Ja tein jotain aivan kamalaa tuolle isolle puskalle (reunustraakille?) ja katkaisin sen. Se oli kuitenkin lähinnä raiskaamista kun mun keittiönsakset ei oikein soveltuneet siihen... Nooh toivotaan että se tynkä ja latva kummatkin selviää traumasta ja pystyy jatkamaan elämäänsä. Onneksi äiti antoi mulle viime viikonloppuna samaisen lajin poikasen niin ei haittaa ihan hirveästi jos nuo kuolee. Se on kyllä ihme jos tosta kepistä mitään enää kasvaa!

Saatiin kaksi tällaista hyllysysteemiä tädiltä. Ne vielä hakee paikkaansa ja käyttötarkoitustaan.

Uusi poikanen äitiltä.

Kevätkaktus.

Katkaistu latva.

Ja säätilakatsaus keittiön ikkunasta :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä toki terveiset tai kysy vaikka jotain Islannista :)