maanantai 17. toukokuuta 2010

Vettä sataa

Olin tänään aika nopsa töiden kanssa kun filmeissä ei näkynyt kalan kalaa. No näkyi siellä muutama parvi kolmipiikkejä mutta ei siikoja, joita siis halusin nähdä :) Selitin sitten miehelle miten suomen kielessä voi sanoa että jossain ei ole yhtäkään jonkin sorttista juttua, esim. kalaa sanomalla "ei ole kalan kalaa". Mutta mies oli kuullut tästä jo suomenkielen kurssilla... Kaikkea sielläkin on opetettu :D

Tänään on taas ollut niin kesäinen sää sanan kaikissa merkityksissä. Koko päivä on ollut tosi lämmin ja aurinkoinen ja olenkin rampannut parvekkeella alituiseen katselemassa mitä pihoilla touhutaan. Vähän aikaa sitten alkoi satamaan ihan esterin perseestä, sanonta, jonka myös olen opettanut miehelle. Islanniksi = það rignir úr rassinum á Ester. No kuitenkin satoi hetken aikaa tosi kovaa ja säntäsin heti partsille ihmettelemään sadetta. Mä niin tykkään kun kesällä sataa niin kuin vain kesällä voi sataa. On lämmin ja ilma on ihan kosteaa. Teki mieli mennä mekossa juoksentelemaan tonne nurtsille. Mulla on nimittäin hamepäivä tänään kesäisen sään kunniaksi :)

Mä oon ihan kauhee naapuri stalkkeri :) Oon erikoistunut erityisesti seuraamaan kahden vierekkäin asuvan ulkomaalaisperheen elämän seuraamiseen. Ne asuu meidän parveketta vastapäätä rivitalossa ja ne perheet on selkeesti kavereita tai sukulaisia keskenään. Ja mä oon NIIN kateellinen niille! Niillä on aina sellasta vilinää ja vilskettä näin kesäisin. Ne hoitelee pikkusia pihojaan ja lapset leikkii keskenään, aikuset juttelee pihatöiden lomassa tai sit ne vaan hengaa porukalla ja grillaa ihan tajuttoman hyvän tuoksuista sapuskaa. Ja niitten perheissä on jäseniä vauvasta vaariin ja jo aikuiset lapset hoitaa pienempiä ja kaikki osallistuu. Ei oo mitään angstaavia teinejä, jotka haistattais pitkät perheen kanssa olemiselle tai pitäis vanhempia ihmisiä jotenkin epäcooleina tai typerinä. Ja kaiken lisäks kenelläkään ei koskaan oo mitään pulloa kädessä :) Mä niin tykkään niitten perheidyllistä, joka tuskin koskaan tulee toteutumaan mun elämässä. Mahdolliset 1-2 lasta häipyy heti vähintään toiseen maahan kun lupa tulee ja nähdään ehkä jouluisin. Tietenkin sen jälkeen kun on tapeltu ensin muutama vuosi ja haettu niitä pitkin kyliä jostain ojan penkalta sammuneena :D

Eilen kärsin kamalasta päänsärystä ja menin kesken Weed's:in viimeisen kauden viimeisintä jaksoa nukkumaan!! Mutta sitä ennen mies varasi meille lentolippuja yhdelle tietylle saarelle :)

Kesäistä ilmaa havainnollistavia kuvia meidän hoodseista. Mä tykkään asua täällä vaikka inhoa yli kaiken tätä itse kämppää... Täällä on vehreää, kaunista, paljon kansallisuuksia ja kauppa lähellä. Ja ihan landella vaikka keskustaan onkin vain 15-20 minuutin bussimatka.





Vettä tuli rännistä niin että se roiskui yli.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä toki terveiset tai kysy vaikka jotain Islannista :)