keskiviikko 12. toukokuuta 2010

Sinivuokkoja, minäkin!

Oh, mä olen nykyään niin kiireinen ja väsynyt työläinen etten ole kerennyt kirjoittamaan tai edes lukemaan muiden blogeja! Aika rankkaa... Miten viime kesänä tuntui että aikaa vaan olis ja olis mutta tekemistä ei? Aloitin siis maanantaina työt menemällä mukaan asentelemaan kameroita push-up kuharysään Naantalin Luonnonmaalle. Ilma oli kaunis, Luonnonmaa erittäin kaunis, meri tyyni ja bongasin lintuja ja sinivuokkoja. Mun tehtävänä oli lähinnä olla mukana, joten koitin ottaa kuvia ja nautiskella. Sieltä viemisinä sain ensimmäisen kovalevyn mukaan, josta olen nyt siitä lähtien katsonut läpi videomateriaalia. Olen siis kotona töissä mutta tää ei ole niin herkkua miltä se kuulostaa... Kolme kuukautta tulen nyt siis viettämään nenä kiinni ruudussa tutustuen rysässä päättömänä sinkoilevien ahvenkalojen sielun elämään. Myöhemmin pääsen tosin katselemaan vähän siikoja ja lohiakin :) Olen nyt kolmessa päivässä tehnyt yli 600 merkintää excel tiedostooni... viime kesänä laskin Utsjoen yhden kuukauden nousulohet ja niitä oli hieman yli kaksi tuhatta! Itse katsominen on ihan helppoa mutta etenee sairaan hitaasti. Mutta se niistä töistä.

Töiden jälkeen jumiudun sohvalle katsomaan Weeds tai Grey's Anatomy jaksoja nukkumaan menoon asti. En saa mitään muuta tehtyä paitsi vietyä koirat ulos ja se ärsyttää suuresti. Ennen kaikkea mä haluaisin mun herkutteluhaluni takaisin.

Me ollan nyt sovittu että mies lähtee heinä-elokuuksi kotiin käymään. Minä ajattelin lähteä elukoiden kanssa heinäkuuksi vanhempien luo Mynämäkeen katsomaan videoita ja sitten elokuussa töiden loputtua toivottavasti lähden itsekin sinne muutamaksi viikoksi. Kesäkuussa on tiedossa pari reissua Pietarsaareen mummulaan ja sitten Helsinkiin äitin kanssa shoppailemaan.

Merellä ilma oli hyvä mutta jotenkin sumuinen ja kuvissa näyttääkin aika synkältä. Paljon meni isompia paatteja ja häiritsivät meidän hommia aalloillaan. Näin telkkiä, meriharakoita, silkkiuikun ja tietenkin lokkeja. Luonnonmaalla kasvoi myös ihania erivärisiä sinivuokkoja.












Push-up rysässä on ilmatyynyt jotka täytetään pinnalla kelluvasta johdosta kompressorilla ja sitten se nousee pinnalle. Kun kalat on otettu pois, tyynyt tyhjennetään ja kalapesä painuu takaisin pohjaan.

Push-up rysä pinnalla.

Loput rysästä.



Kameroita kuvaamassa nielua ja selketioritilää.


Kovaley ja akku ovat vesitiiviissä kelluvassa laatikossa.










Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä toki terveiset tai kysy vaikka jotain Islannista :)