keskiviikko 3. kesäkuuta 2009

Voihan puska sentään!

Mulla on joku paniikinomainen tarve häärätä nyt koko ajan kasvieni kanssa, ihan niin kuin ne sitten pärjäisivät paremmin kymmenen viikkoa! Istutin tänään ikuisuuden vesilasissa lilluneen reunustraakkipuunpätkän ruukkuun ja laitoin pari avokadon siementä sen tilalle. Aamulla huomasin myös että yhdestä ruukusta pilkisti jotain vihreää jee jee! Pahaksi onneksi se taitaa olla papaijan taimi, joka lukemani mukaan on tajuttoman vaikea saada pysymän hengissä... Mä luulen että mun parin päivän ylikastelu pisti siemeniä itämään kun tähän asti olin niin varovainen kastelun kanssa ettei siemenet lahoaisi. Mutta papaija ei saa olla yhtään liian märässä maassa ja istutinkin sen heti tänään tosi hiekkaiseen ja hyvin salaojitettuun purkkiin. Kävin tuolta meidän pihalta pihistämässä kiviä ja hiekkaa ja sekoitin hiekan multaan. Se taimi ei varmaan edes huomannu mitään :) Laitoin sen vielä "kasvihuoneeseen" ja lisävaloa viereen että kaikkeni ainakin olen yrittänyt. Niin ja hei onko jollain kokemusta sammaleen käytöstä kasvualustana? Löysin tällaiset kotisivut ja he ovat käyttäneet sammalta ja ilmeisen hyvin myös onnistuneet kasvattamaan eksoottisia hedelmiä.

Tänään istutettu kepin palanen :)

Vähän isompi keppi, josta leikkasin latvan pois.

Saksanpähkinä ja chilejä.

Pikkunen papaija.

Yhtenä yönä parvekkeella paleltunut rahapuunlehti :/ Kaksi lehteä on jo lähtenyt irti.

Chilit kasvattavat toista kunnon lehtiparia. Olen tyytyväinen että ne on pysyneet noin matalina ja kasvattavat lehtiä ja tukevoituvat. Pitkät rimpulat on hankalia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä toki terveiset tai kysy vaikka jotain Islannista :)