keskiviikko 10. kesäkuuta 2009

Arggh Kela!!

No joo tosi kivaa mmm sain kelalta tänään lappusen ja ne haluaa kaikenlaisia lisäselvityksiä mun asumisesta koskien harjoitteluaikaa... Ne antaa asumislisää vain asuntoon, josta käsin voi opiskella/harjoitella ja tyhjää asuntoa ei tueta. No entäs sitten kun mun kämppä ei ole lähdössä mihinkään ja vuokra pysyy edelleen vaikka mä asunkin ilmatteeksi Utsjoella?? En mä nyt heivaa miestä ja elukoita pihalle että voin irtisanoa kämpän ja muuttaa johonkin vuokrakämppään 10 viikoksi Utsjoelle vain että saan asumistukea! Tsiisus! Jos mä olen PALKATTOMASSA harjoittelussa enkä saa asumislisää niin millä ihmeellä mä maksan vuokraa?? Niin se on varmaan parempi et nuoret on heti alusta alkaen korviaan myöten lainoissa kun ei muualtakaan saa :/ Mä saan sitä asumislisää runsaat 200 € kuussa mutta se on aika iso osa koko 450 € summasta millä mun pitäis kaikkineen elää kuukauden ajan. Nyt kyllä ärsyttää niin paljon! Kiva kun koulukin kannustaa lähtemään maailmalle eikä jäämään vain kotinurkkiin :( Meen tänään vähän keskustelemaan kelan tädin tai sedän kanssa valtion typeristä periaatteista...

Muuten on ollut ihan rauhaisaa länsirintamalla :) Käytiin eilen kaupungilla ja ostettiin mulle se bussilippukin. Ahdistaa vähän kun tarttis haalia mukaan kaikenlaista kamaa hammastahnasta lähtien ja mies joutuu ne mulle ostelemaan :/ Noh täytyy vain toivoa et viimeistään kun palaillaan Islantiin tää rahatilanne helpottaa. Äh ihan tyhmiä aikuisten juttuja noi :)

Aamulla oli kaksi uutta kasvivauvaa tullut ylös! Ja toinen nyt on kuin onkin sellainen papaija ja toinen on kumkvatti. Ne mitä aikasemmin epäilin papaijaksi on siis sitruunoita. Niin kivaa että sieltä tulee vielä ylös juttuja kun taisin joskus huhtikuun alussa laittaa nekin multaan. Mä siirsin ne taimet heti uusiin isompiin ja paremmin salaojitettuihin rasioihin ja laitoin kummatkin mun hienoon minikasvihuoneeseen, joka myös jyrsijöiden kuljetuskoppana tunnetaan :) Koitan saada sen ilmakosteuden pysymään korkeana siellä kun se papaija kai tykkää semmoisesta enkä paljoa kastele muuten. Jännää :D

Vähän valoittunut kuva papaijasta.

Kumkvatti.

Ihan edessa sitruunat ja chilit, sitten kasvihuone ja takana saksanpähkinä.

Tässä nuorempi sitruuna. Mulla on pieni kokeilu sitruunoiden kanssa kun toinen on tosi hiekkapitoisessa mullassa ja toinen ihan tavismullassa niin näe kumpi niille sopii paremmin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä toki terveiset tai kysy vaikka jotain Islannista :)