lauantai 6. kesäkuuta 2009

Leffailta

Me mennään tänään toisen pariskunnan kanssa leffaan ja sitä ennen johonkin istuskelemaan. Leffa on kauhu 3D My Bloody Valentine ja mä panikoin sitä jo nyt. Nää toiset tykkää kauhusta ja mies haluaa nähdä sen kun se on 3D mutta mä en yhtään tykkää kauhuleffoista :/ Ehkäpä keskityn siihen karkin mussuttamiseen, jonka hyvin osaan. Eilen mä ostin junalipun Rovaniemelle mutta sitten loppui tililtä rahat enkä saanut vielä bussilippua Rovaniemeltä Utsjoelle. Lähden matkaan Turusta lauantai iltana ja olen perillä sunnuntaina viiden aikoihin... Säästösyistä mulla ei ole edes makuupaikkaa junassa mutta onneksi vaihtoja on vain yksi Tampereella ennen puoltayötä ja sitten saan nukkua seitsemään asti aamulla jos nyt siis pystyn nukkumaan. Bussi lähteekin sitten jo kahdeksan jälkeen ja sillä körötellään uuden kotioven eteen :)

Indiltä löytyi eilen punkki, mikä on aina yhtä inhottavaa. Sen jälkeen oon ihan varma että koko koira on täynnä niitä mutta en vain löydä niitä tiheän turkin seasta. Ja se pois nyppääminen yh! Ja torstaiyönä Indi sai jonkun ihme "kohtauksen". Mä olin jo nukkumassa mutta mies kertoi että Indi oli oksentanut jonkun ison möykyn ja se ei yleensä oksentele toisin kuin Eve. Ja sitten se oli vaatimalla vaatinut päästä ulos ja siellä ulkona se hyökkäs heti oven pielessä syömään ruohoa ja se söi ja söi kunnes mies vei sen väkisin takasin sisälle. Tässä vaiheessa mäkin heräsin ja sanoin vaan että se on varmaan ihan ok ja jatkoin unia. Sitten se halus taas ulos ja taas söi ruohoa ja vielä semmosta ruohoa mitä se ei yleensä syö koska se "parempi" ruoho kasvaa kauempana. Ja se söi ja söi ja sit mä sanoin miehelle ikkunasta että tuo se sisälle kun eihän se voi olla terveellistä syödä niin paljon ruohoa. Ja sitten se olikin koko loppuyön ihan ok eikä halunnut enää ulos. Aamulla annoin niille ruokaa ja matolääkettä eikä se enää aamulla halunnut edes syödä ruohoa... Hyvin omituista. Oksennuksen koostumusta me ei keretty tutkimaan kun Eve oli Indin ruohoreissun aikana kerennyt syömään ne pois :s Eve siis oksentelee aina välillä semmosta keltasta mahanestettä ja sit syö sen heti itse pois. Indi taas ei tee niin ja nyt se oli oksentanut siis jonkun möykyn tai jotain. Mä luulen että tollaset nopeat ripulit ja oksentelut johtuu jostain mitä ne ulkoa syö lenkeillä. Mutta kun eihän niiden perään aina pysty katsomaan niin tarkkaan :/

Eilen mä kävin myös kahvilla koulukaverin kanssa, käytiin Coffee Housessa. Oli kivaa pitkästä aikaa nähdä ja kahvitella ja sitten mentiin vielä käymään Sammakon kirjakaupassa, josta olis mukaan lähtenyt vaikka mitä jos budjetti antaisi myöten. Siellä oli muun muassa myytävänä samainen Suomi-Islanti-Suomi sanakirja, joka mulla oli kirjastosta lainassa kolme kuukautta. Niillä oli vain yksi kappale ja muutenkaan Turun kirjakaupoista sitä ei löydy. Meillä on suomi-islanti sanakirja, joka sekin tilattiin akateemiseen kirjakauppaan ja ne ihmetteli meidän eksoottista kirjatilausta :D Mutta se ei ole niin hyvä kun siinä ei ole sanat kumminkin päin.

Tämä kuvaa tyypillistä viikonloppukoti-iltaa meillä :)

Jonkun päivän ruoka: possua, perunaa, sieni-sipuli höystöä, parsaa ja lanttua.

Ja "papaijan" taimi, jota olen alkanut epäilemään sitruunaksi :) Näitä on tullut toinenkin ylös jee!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä toki terveiset tai kysy vaikka jotain Islannista :)