keskiviikko 27. tammikuuta 2010

Kengät!

Mä en tiiä mikä mulle on tullut mutta en mennyt tänään kouluun... Aamulla sattui kaikenlaista vastoinkäymistä ja jäin sitten ihan suosiolla kotiin. Ja to be honest... ei mua ihan kympillä mitkään tilastotieteen jutut kiinnosta :/ Mut nyt tää lintsailu jää tähän! Täytyyhän mun sille uudelle kansainväliselle ystävällekin näyttää, miten ahkeria me suomalaiset ollaan :P Een kyllä yhtään muista mainitsinko siitä asiasta mitään tänne mutta asia selkiää viimeistään maanantaina :) Noh no hätä, me lähdettiin sitten tänään miehen kanssa asioille. Unohdettiin kyllä ihan kaikki asiat kotiin, mitä piti ottaa mukaan mutta ne muut asiat sitten hoitui kuitenkin. Käytiin työkkärissä kertomassa niille että joo, on edelleen työtön. Tyttö kysyi jos haluaisi suomea opiskella? Ai vuoden päivät muuten vaan? Joo ei kiitos. Mä kysyin että mikäs se on kun ei tule mitään käskyjä työkkäristä että mene sinne ja tänne haastatteluun niin kuin suomalaisille. Ei kuulemma lähetetä ulkomaalaisille kun ei työnantajat halua palkata "kielivammasta" :) That's it then, turha sieltä on mitään apua toivoa, ei se tyttökään kovin toiveikkaalta vaikuttanut. Käski mennä mol.fi sivuille lukemaan ilmoituksia suomeksi. Mä kun ajattelin että suomalaiset osaa kyllä itekkin hakea täältä töitä mutta ulkomaalaiset ne sitä apua tarvitsisivat... Mut sit sitä apua annetaan lähinnä suomalaisille hmmm... No ei mun ole tarkoitettu kaikkea ymmärtää :)

Mut sitten mä sain uudet kengät alesta!!! Jee jee sain elämäni ekat edes vähän nahkaisen näköiset saappaat neljällä kympillä. Ja tää oli suunniteltu juttu, ei mikään heräteostos. Käytiin oikein kolmessa eri kaupassa vertailemassa hintoja ja malleja eikä otettu heti ekoja ihan ok näkösiä. Katseltiin materiaaleja ja pohjan kiinnityksiä oikein fiksusti :) Eikä otettu niitä hienoja korollisia kun en kuitenkaan osais niillä kävellä vaikka miten hienot olis. Niin ja sit kotona oikein kunnon "päivän asu" kuvat kenkien kanssa :P Tää tuntuu niin hölmöltä laittaa kuvia varta vasten itsestään mutta eiks ne oikeat mallitkin ole vaan niitä henkareita ja ne vaatteet on se juttu? Mies sano et cowboy hattu vaan puuttuu mun asustani :D Näitä asukuvia ei kyllä ala tulemaan mitenkään säännöllisesti, kerran olen tainnut laittaa kuvan yhdestä mekosta mun päällä? Ei sillä etteikö toisten blogeissa olis kiva katsoa asukuvia, niillä kun on jotain mitä näyttää niissä kuvissa heh. Mä olen niin lapsen kengissä näissä muoti/vaate jutuissa, oon semmonen metsien kasvatti :)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä toki terveiset tai kysy vaikka jotain Islannista :)