maanantai 11. tammikuuta 2010

Joulun jälkeiset

Tänään alkoi koulu ja tänään vasta saapui meidän matkalaukut. Koulussa me aloitettiin perehtymään autocadin ihmeelliseen maailmaan. Meillä Paraisilla ei ole sitä ohjelmaa ja kaikki autocad tunnit pidetäänkin Turussa. Ihan kiva herätä myöhemmin sen ansiosta. Turku on muuten ihan ihmeellinen winter wonder land nyt ja sitä ei voi sanoa kovin usein. Kävelin Samppalinnan mäen halki koulumatkalla ja ihmettelin lumista maisemaa. En edes muista koska olisi ollut näin paljon lunta ja näin pitkän aikaa tähän aikaan vuodesta. Sopii kyllä mulle. Mun puolesta joulukuu, tammikuu ja helmikuu sais olla tosi lumisia ja kylmiä ja sitten maaliskuussa pikku hiljaa alkais lämpenemään ja sulamaan. Iskäkin on päässyt ajamaan koirilla ihan oikein reellä ja oli kuulemma jotain japanilaisiakin käynyt kyyditsemässä :) Meidänkin haukut on vielä siellä maalla mutta tulevat toivon mukaan jo huomenna takaisin. Saavatpahan ainakin nyt nauttia lumesta hetken aikaa.

Kävin koulun jälkeen vähän ostoksilla. Tuhlasin Seppälässä joululahjakortin uusiin kivoihin alusvaatteisiin ja sitten kävin akateemisessa ostamassa penaalin itselleni ja miehelle uuden muistikirjan. Mulla ei yleensä joko ole kyniä mukana koulussa kumista puhumattakaan tai sitten ne lojuu kassin pohjalla ja suttaa kaiken. Nyt on sitten söpö pikku penaali mullakin. Siihen ei mahdu paljoa mutta en mä enää tässä iässä kanna mitään värikynäarsenaalia mukanani :) Eilen olin ahkera ja tyhjensin kaikki kuolleiden kasvien ruukut mullasta ja siivosin kasvitarvikehyllyn. Ai niin mulla oli ne synttärit eilen siis myös :) En niitä mitenkään juhlinut mutta kävin lauantaina syömässä kahden kaverin kanssa Amarillossa. Miehen kanssa me eilen syötiin hyvin, kumottiin viinipullo ja katsottiin piirretty elokuva :)

Olen testaillut kameraa kaikenlaisten kohteiden kanssa ja laitan tähän nyt niitä kuvia jokusen. Nää on valitettavasti kamalan isoja kun kameran asetukset oli niin mutta vastedes ne on pienempiä kun laitoin asetukset toisin. Ja olisin voinut pienentääkin ne mutta ei nyt jaksa. Voi kun pääsis johonkin hienoon paikkaan taas kuvailemaan. Mä pidän ehdottomasti eniten luonto ja maisemakuvaamisesta. Niin ja joistain jouluisista kuvista huolimatta olen jo heittänyt kuusen pihalle neulastamasta. Muut koristeet ja valot on saaneet vielä olla rauhassa.

Kenellekään ei ole varmaan jäänyt epäselväksi että mä tykkään avokadosta ja fetasta :P


Nämä raahasin Islannista mukanani.

Samppikselta


Soffía jäänyt kameran vangiksi sittenkin :)

Afrodita puurolautasella.



Viimeistä viedään


Syntymäpäivä sapuskaa

Islannista jääneitä kolikoita







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä toki terveiset tai kysy vaikka jotain Islannista :)