tiistai 26. tammikuuta 2010

Siivoiluja

Hmm tänään on ollut kummallinen päivä. Kummallinen siksi, että olen suurimman osan päivästä tehnyt jotain muuta kuin istunut koneella. Ja siis mulla oli vielä vapaapäivä! Sunnuntaikin meni vähän touhuilun puolelle, olen nimittäin siivonnut ahkerasti! Sunnuntaina pesin lattioita ja keittiön kaapinovia sekä kaapin sisältöjä. Siivosin roskiskaapinkin ihan putipuhtaaksi. Mikä lie kevät adhd iskenyt :) Tänään oli ensin "pidän itsestäni huolta" päivä, joka alkoi aamulenkillä koirien kanssa ja jatkui kuntotreenillä keittiön lattialta käsin. Kävin suihkussa huolellisesti ja rasvasin itseni huolellisesti :) Yleensä en jaksa hoitaa itseäni oikein mitenkään, joten täytyy ottaa tällaisia suunniteltuja sessioita. Olis ihan kiva jos tosta kuntoilusta joku kaunis päivä kehkeytyisi ihan joka päiväinen sessio...

Mutta kuitenkin meidän piti lähteä asioimaan kaupungille ja niin kuin "pidän itsestäni huolta" päivään kuuluu meikkasin ja laitin hiukset nätisti. Tai no niin nätisti kuin nämä ohenevat hamput nyt saa :/ Mun hiukset on ihan break downin partaalla! Ja sit se tapahtui, joku sanoi naks päässä kun aloin miettimään mitä kivaa ja tyylikästä laittaisin päälle. Hirveä turhautumisen ja itsesäälin aalto pyyhki mun ylitseni kun totesin että mun vaatteet on aivan kamalia ja tarkoitettu lähinnä seitsemän vuotta nuoremmille henkilöille. Ihan oikeesti, mulla on kamalasti vaatteita mutta ei oikein mitään semmosta tyylikästä ja arvokasta. Jotain ihmeen ikivanhoja lumppuja hennesiltä ja lisäksi paljon semmosia no no vaatteita, joita en vaan koskaan pidä. Ainut osio, missä olen ajan tasalla ja "trendikäs" on toi urheilu/ulkoiluvaate puoli, thanks to anoppi... No sit mä päätin karsia. Hain kaikki vaatepinot vuorotellen sängylle ja heitin vaatekappaleen joko lattialle poismeneviin tai pidetään-kasaan. Ei mitään armoa paitsi että oli pakko pitää semmosiakin vaatteita joista en niin tykkää, jotta mulla olisi edes jotain päälle pantavaa. Tästä edespäin ostan vain laadukasta, kestävää ja klassisen kaunista, joka ei mene pois muodista. Valehtelematta heitin varmasti puolet kaikesta pois. Ne makaa kyllä edelleenkin makkarin lattialla ja tietty koitan löytää niille uusia koteja tai laitan keräyslaatikkoon.

Samaan rumbaan kuului sitten vaatehuoneen ja eteisen järjestelemistä ja jotain muutakin väsäämistä. Nyt illalla olen ansaitusti nauttinut savukalasalaatista, siideristä ja kismetin uudesta vadelmajuustokakku patukasta. Tänään oli siis hyvä ja aikaansaava päivä :) Ja eilen oli hienoa kun kävin Even kanssa iltalenkillä ja se oli koko reissun vapaana! Pelloilla mentiin ihan tanssii susien kanssa meiningissä. Totta kai se oli henkisesti ihan kiinni siihen mun taskussa olevaan makkaraan mutta kuiteskin. Vaan kerran se lähti päättäväisesti juoksemaan jonkun hajun perään mutta onneks pysähtyi ja tuli luokse kuitenkin.

Mulla olis niin kauheesti kirjotettavaa mutta ei vaan kerralla saa kaikkia asioita ulos :) Ehkä ne ei edes ole niin kamalan tärkeitä mutta jatkelen taas vaikka huomenna. Tuossa ekassa kuvassa on kurkistus vaatehuoneeseen. Ihan ok:lta se nyt näyttää.


Meillä on eteisessä toi erittäin kaunis ja tilaavievä häkki koirille, jotka ei edes ole pitkiin aikoihin saaneet käyttää sitä. Ne tosiaankin käyttäis sitä pesänään nukkumiseen oikein mielellään mutta siellä on nyt muuta tavaraa. Siinä päällä oli ennen pyyhe ja kenkiä mutta laitoin tänään siihen tommosen kaislaverhon päälle.

Ja poisheitettävät vaatteet...

Tuhlasin ja laitoin salaattiin marinoituja artisokan sydämiä. Niin hyviä!

Meillä on ollu kalapäivät menossa. Kylmäsavua tässäkin kaverini A:n antamalla reseptillä.

Kaktuksen eka kukka on jo näin auki.

A:n tuomat kukat on vieläkin voimissaan :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä toki terveiset tai kysy vaikka jotain Islannista :)