sunnuntai 31. tammikuuta 2010

Talvinen ote

Täällä vain satelee lisää lunta ja viimeisen viikon lämpötila on pysytellyt koko ajan -10 asteen kylmemmällä puolella. On vieläkin ihan epätodellinen olo tämän talven suhteen. Joka aamu kun on katsonut ikkunasta ulos jotenkin on olettanut että tänään ne lumet on sulaneet pois. Mutta kai se on vaan uskottava että tästä talvesta tulikin ihan oikea luminen ja kylmä talvi :) Koirat on ihan riemuissaan siitä ja se näkyy muussakin käyttäytymisessä. Eve ei osaa kävellä enää hihnassa yhtään kun olen pitänyt sitä joka lenkillä vapaana tossa meidän talojen edessä olevalla pellolla. Se tempoo ja kiskoo, samoin Indi, että pääsisi hyppimään ja juoksemaan lumessa. Indi tekee semmosia syöksyjä lumen sisään kaikissa mahdollisissa paikoissa ja sitten ne tietty rakastaa painia keskenään lumessa. Indi joutuu olemaan valjaissa mutta tulee hyvää treeniä kun mä juoksen sen kanssa Even perässä umpihangessa. Talvi on aika ihana mun mielestä :) Jos vielä tulisi niitä aurinkoisiakin talvipäiviä...

Ei tästä oikein mitään näe. Otin tän keittiön ikkunasta.



Eilen aloitin uuden harrastuksen, neulomisen. Ostin siwasta perjantaina lankapaketin ja puikot ja eilen sitten istuuduin koneen eteen googlailemaan kutomista. Mutta sehän onkin neulomista, jota Suomessa kutsutaan myös kutomiseksi :) Mä en siis osaa tehdä yhtikäs mitään ennestään. Mulla on aina ollut koulussa puutöitä eikä meillä kotona kukaan ole harrastanut semmosia käsitöitä. Löysin aika hyvä sivuston videoineen kuvineen päivineen mun avuksi. Siitä sitten ensin opettelemaan aloitussilmukkaa :) Välillä olin ihan hukassa ja turhautunut koska kärsivällisyys ei kuulu mun parhaimpiin ominaisuuksiin. Opin kuitenkin tekemään oikein ja nurin silmukoita ja sitten vielä päättelemäänkin. Tuossa alhaalla on mun eka harjoittelupalani. Näitä tulee vielä paljon lisää ennen kuin voin alkaa jotain sukkia tms. tekemään... Ensin tein vissiin sileää neulosta, sitten sekaisin oikein ja nurin, sitten 3 nurin 3 oikein jne. Mun suurin ongelmani taitaa olla etten osaa laskea ja en muista mitä olin tekemässä :D Tänään taas vähän harjoittelua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä toki terveiset tai kysy vaikka jotain Islannista :)