tiistai 14. huhtikuuta 2015

Aamupalelu Vesturbærissa

Perjantai valkeni aurinkoisena ja kauniina. Päätin ottaa auton päiväksi käyttööni, jotta voisin käydä äänestämässä ja kuvailemassa kaupungilla. Auton käyttö vaatii aina sen, että vien miehen ensin töihin mutta se sopi minulle oikein hyvin. Minulla oli reilu tunti aikaa ennen äänestyspaikan avautumista, joten kerkesin hyvin haukakamaan pientä aamupalaa leipomosta ja käyskentelemään rauhallisessa Vesturbærissa. Oli vain todella kylmä ja minä huonosti pukeutunut. Vesturbær on ehdottomasti yksi lempiasuinalueistani täällä pääkaupunkiseudulla. Alueen rakennuskanta on suurimmaksi osaksi vanhaa, värikästä ja sopivasti sekavaa. Kissoja vilisee joka puolella vaikka ollaan todella lähellä keskustaa. Vaikka kyllä siellä ihan keskustassakin niitä vilisee. Vesturbær tarkoittaa länsikaupunkia vaikka tämä alue, mitä minä kuvasin, ei olekaan ihan se aito ja alkuperäinen länsikaupunki. Mutta nykyään se kulkee sillä nimellä. Tämä alue on minulle merkittävä senkin takia, että asuimme siellä hetken aikaa seitsemän vuotta sitten, kun vietimme puoli vuotta Islannissa. Auton jätin lähelle vanhaa kotitaloamme, joka on tuo harmaa punakattoinen ensimmäisessä kuvassa. Siitä sitten lähdin pyörimään sivukaduille kunnes kylmä ja kello ajoivat minut Suomen suurlähetystön suojiin ja takaisin kotiin. En laittanut tähän kaikkia kuvia kun niitä oli niin paljon. Laitan ne sitten seuraavaan postaukseen.



















Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä toki terveiset tai kysy vaikka jotain Islannista :)