tiistai 21. lokakuuta 2014

Lintubongausta

Tänään se sitten tapahtui. Yön aikana oli satanut ensilumi. Húsavíkissa olen päässyt hehkuttamaan ensilumea jo syyskuussa ja vähän harmittelin sitä kun täällä tulee lunta vasta niin myöhään mutta nyt kun se tuli olenkin sitä mieltä että ois saanut tulla vasta vähän myöhempään. Talvi on kuitenkin vasta alkamassa ja se kestää niin pitkään täällä. Tai ehkä ei kestäkään kun ollaan nyt Reykjavíkissa. Húsavíkissa tuli kevät vasta toukokuussa.

Sunnuntaina kävin kameran kanssa rannalla kun E ja mies nukkuivat päiväunia ja kuvasin lähinnä merimetsoja ja vanhan laiturin jäänteitä. Oli kylmä ja alkoi tietenkin satamaan ja minä olin tyypillisesti ilman hanskoja ja hameessa liikenteessä :D Mun pukeutumistyyli on välillä vähän erikoinen ja kuvailisinkin sitä lähinnä maalaistollo-wannabe hippi-urheilulliseksi. Vai miltä kuulostaa yhdistelmä: kumpparit, ruskeat paksut sukkahousut, ruskea ruudullinen hame, puman musta-pinkki takki ja nepalilainen villapipo :P Mutta pääasia että itse viihtyy. Mähän kuljen kumppareissa vähän jokasäässä- ja paikassa ja mies joskus koittaa jotakin mumista siitä että vois laittaa jotkut muutkin kengät jalkaan kun ollaan lähössä jonnekin heh. Ja voitteko uskoa että olen saanut kummassakin maassa lapsilta negatiivista palautetta mun kumppareiden käytöstä!

No joka tapauksessa sain kuvattua kahta merimetsoa tai ainakin niin luulen. En ole varma onko ne meri- vai karimetsoja. Saa auttaa tunnistamaan! Oli mitä oli olin innoissani koska en ollut koskaan ennen nähnyt kumpaakaan lajia niin läheltä ja saanut kuviakin. Toinen taitaa olla nuori lintu koska sillä on vaalea vatsa. Lisäksi kuvissa esiintyy, meriharakka, kottarainen ja jokunen lokki.




















Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä toki terveiset tai kysy vaikka jotain Islannista :)