torstai 24. huhtikuuta 2008

Tervehdys keväisen harmaasta Reykjavíkista!

Siitä on taas vähän aikaa kun viimeksi kirjoitin. Töiden osalta asiat näyttää olevan suht ok. Mies tosin haluaa että vaaditaan pomolta semmonen rahasumma mitä se ei maksanut mulle yhden palkan yhteydessä mut mun puolesta se asia voi jäädä unholaan :D Who cares about money kun voi vaan kääntää selän koko asialle!? Eilen jopa sain vapaa illan töistä ekaa kertaa koko aikana. Tuli vaan tekstari et sun ei tartte olla töissä tänään. Hyvä kun sekin on tajunnu tän tekstiviestittelyn jalon taidon :) Eilen illalla mentiin H:n luo iltaa viettämään ja sinne tuli muitakin tyyppejä. Sillon kun me saavuttiin siellä oli jo A ketä ollaan tavattu muutaman kerran aikasemminkin. Tosi mukava tyyppi Meksikosta, hirveen puhelias ja miellyttävä. Sit sinne tuli muutama islantilainen kanssa, pari jota en ennen ollut tavannut ja S. Sitä mä en oikeen jaksanut koko iltaa mutta muuten käyttäydyin suht nätisti... Noi poikien illat on ihan tarkotuksella poikien iltoja koska ne on ihan äärettömän tylsiä näin naisnäkökulmasta. Kyllä vielä kolme poikaa yks tyttö kokoonpanolla jaksaa mut sitten kun niitä on enenmmän niin se juttelu menee ihan tylsille raiteille. Ei tullut kuin muutama olunen juotua niin tämänkin päivän voi käyttää tehokkaasti. Illalla olis sit töitä ja samoin viikonloppuna. Tänään on täällä yleinen vapaapäivä koska on kesän ensimmäinen päivä. Onneks en siis ollut töissä eilen kun kaikilla oli vapaapäivä tiedossa.

Viime viikonloppuna oli miehen synttärit. Mä olin tosin töissä kumpanakin iltana mutta meillä oli silti pienet pirskeet perjantaina. H, G, K, A ja joku H:n kaveri tuli kylään. H jäi yökskin ja aamulla mentiin kaikki yhdessä syömään Hlölla Báturit eli semmoset subwayn tapaset mut paljon paremmat täytetyt patongit. Sitten mentiin semmoseen nettikahvilaan missä saa pelata tietokonepelejä. Tosi mukava ja viihtyisä paikka, hyvät koneet ja sai ostaa pizzaa ja kahvia ja vaikka mitä. Sovittiin että mennän vielä joku kerta ennen kuin me lähdetään. Sitten mentiin myöhemmin katsomaan yhtä venettä minkä miehen isä oli ostanut. Ajettiin Reykjavíkin pienvenesatamaan ja ihmeteltiin sitä siellä. Aika söpö paatti vaikkei mikään iso luksusjahti ollutkaan.

Me päästään ehkä purjehtimaan sillä jos säät sallii kun mennään Húsavíkiin ennen lähtöä. Tarkoitus olis mennä semmoselle pienelle saarelle nimeltään Flatey mistä miehen isän suku on kotoisin ja koittaa samalla bongata valaita. Se sijaitsee Húsavíkin edustalla ja sinne jopa näkee hyvällä säällä. Niillä on talo siellä ja muutamalla muullakin. Enää siellä ei asu ketään mutta kyllä jotkut viettää kesät siellä ja kalastaa. Ootan innolla sitä reissua jos se vaan on mahdollista.

Illalla sitten mentiin miehen siskon ja miehensä luo, jotka tosin ei olleet paikan päällä vaan Minneapoliksessa Yhdysvalloissa lomailemassa kahdestaan. Miehen äiti oli tullut hoitamaan heidän pientä vauvaansa sen viikon ajaksi ja miehen isäkin oli siis kaupungissa sitä paattia ostamassa. Me syötiin miehen synttäri-illallinen sitten neljästään ja oikeen pukeuduttiin hienosti :) Seuraavana päivänä me mentiin vielä miehen äidin ja vauvan kanssa syömään ravintolaan ja oli oikein mukavaa.

Eipä täällä muuten kai mitään ihmeellistä ole sattunut. Mä laitan tähän perään vielä jotain kuvia mitä oon otellut.

meriharakoita

Tämä on kiva alue tässä aika lähellä meitä meren rannassa.