maanantai 8. syyskuuta 2014

Uusi viikko, taas

Hurjaa miten viikot ja kuukaudet vain vierii huomaamatta. Kohtahan on jo joulu hyvänen aika! Mutta sitä ennen kuitenkin ainakin Suomeen. Enää 11 päivää lähtöön :) Ei täällä lasketa ei. Sitten pitäisi kyllä löytää pikimmiten töitä. Ja käydä hammaslääkärissä. Meinaa taju lähteä välillä kun erehdyn juomaan tai syömään jotain liian kylmää sillä suun "väärällä" puolella. Justiinsa kävin viime syksynä kolme kertaa ja sama alue taas reistailee. Epäilen ettei se nainen oikeen osannut asiaansa kun se kylmävihlonta ei koskaan mennyt ihan kunnolla pois mutta on nyt jo ihan kamalaa. En vaan tiedä minne täällä menisin ja se maksaakin niin ikävän paljon. Kynekologillakin pitäis vissiin käydä huoh. Tykkäsin mun Húsavíkin kynekologista tosi paljon ja harmittaa nyt mennä jollekin toiselle. Melkein odotin niitä tapaamisia sen kanssa heh :D No se kyllä hoiti mun kaikki raskaudenaikaset ultratkin että ne käynnit oli tietty mukavia.

Elämä soljuu eteenpäin täällä kotosalla. Arki pyörii lähinnä koirienulkoilutuksen, syömisen ja leikkimisen ympärillä. Ja nukkumisen. Turhan usein sitä tulee kellahdettua E:n viereen päikkäreille ja näin tuhattua arvokasta minä-aikaa. Tänään se kyllä nukkui kahdet hyvät päikkärit niin pystyin nukkumaan ensimmäisten ajan ja hommailemaan omiani toisten aikana.

Perjantai oli vähän erilainen päivä kun mentiin miehen työpaikan henkilökunnan kanssa ravintolaan syömään. Firma kustansi ruuat ja juomat mutta minä join vain yhden viinilasillisen ruuan kanssa. Mutta voi hemmetti miten mua koitettiinkaan saada juomaan enemmän. Melkein paloi päreet semmoseen. Ei auttanut vaikka mitä selittelin syyksi juomattomuuteeni. Ruoka oli kyllä tosi hyvää ja seurakin mukavaa niitä paria viinantyrkyttäjää lukuunottamatta.

E kulkee omia teitään ja vähät välittää siitä mihin suuntaan äiti oli ajatellut mennä.
 Geldinganes niemi näkyy hyvin tässä kuvassa.
 Tuo outo kupoli on yhden omakotitalon katto! Kaikkea sitä :D

 Keskellä kuvaa on Viðeyn saari.
 Viðey




2 kommenttia:

  1. Voih, hammassäryt on kurjia, mä olen viimeksi ollut hammaslekurilla joskus keväällä 2011, ennen mun ekaa islantireissua :P vähän on alkanut vihloa yksi kulmahammas....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneks se ei oo kummiskaan jatkuvaa, ainakaan vielä (koputtaa puuta). Vaan sillon kun sinne osuu jotain kylmää. Pitää juua melkeen lämmintä vettä :D Kantsii tosiaan käydä ettei sit yhtäkkiä äidy pahaks ja maksaakin enemmän.

      Poista

Jätä toki terveiset tai kysy vaikka jotain Islannista :)