keskiviikko 1. heinäkuuta 2009

Kuvia ja kuulumisia

Tällä kertaa kuvia siis väliltä Utsjoki-Karigasniemi, jotka kummatkin kuuluvat Utsjoen kuntaan mutta välimatkaa näille paikoille kertyy 100 km. Utsjoen kunta on siis varsin laaja käsite ja tuo Karigasniemi esimerkiksi on "isompi" paikka kuin tämä Utsjoki, missä minä nyt asustelen :) Eilen yksi rktl:n työntekijä oli saanut 9 kiloisen lohen ja me saatiin melkein koko kala omaan käyttöön ja nyt siitä on tulossa kalakeittoa. Pojat sitä kokkailee mutta mä autoin kuorimalla perunat :) Eilen latasin koneelle taas skypen ja jutskailtiin sillä miehen kanssa pitkät tovit. Mies näytti mulle miten mun kasvit on kasvaneet ja chilin taimet oli kasvaneet todella paljon. Kaikki muutkin kuulemma oli hengissä ja pippuri ja avokado oli itäneet :) Mutta on tässä vielä aikaa niiden kuolla vaikka mihin mutta hyvä alku ollut ainakin. Olen vasta ollut täällä kaksi ja puoli viikkoa eli vielä seitsemän ja puoli jäljellä! Noh on se vähemmän kuin se alkuperäinen kymmenen kuitenkin. Ei sillä etteikö täällä viihtyisi mutta oma koti ja omat ihmiset, ja eläimetkin, on kuitenkin ihan eri juttu. Mutta olen kuitenkin tuumaillut että tällaisia asioita haluan "isonakin" tehdä elämässäni. Tuntee oikeasti elävänsä täysillä kun ei vain elä sitä samaa rataa vuodesta toiseen. Täytyy koittaa tarttua erilaisiin tilaisuuksiin ja olla rohkea. Ja onneksi tuo mieskin osaa olla joustava tällaisissa asioissa :) Ainoastaan raha on välillä esteenä mutta ehkä sitten "isona" sekään ei ole niin iso ongelma.






Kirkkotupia.

Utsjoen kirkko.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä toki terveiset tai kysy vaikka jotain Islannista :)