keskiviikko 3. joulukuuta 2008

Húsavík artikkeli

Turun Sanomissa oli eilen artikkeli Húsavíkista. Tai no lähinnä valasretkestä mutta mainittiin siiän kaupunkikin :D Ei kyllä oltu heittomerkkejä jaksettu artikkeliin laittaa...

Mulla on nuha :/ Tänään on ollut vähän kipeä olo ja kun just olin miettinyt etten ole kertaakaan ollut kipeä sitten Islannin. Pitikö mennä puolialasti sinne kaupungille niin?? Toivotaan nyt ettei tuu ihan kunnolla sairaaks kun pitäis sinne Mynämäkeenkin lähteä koiravahdiksi. Tää on varmaan joku rangaistus mun viimepäivien rahantuhlauksesta mutta pihistellään sitten joulun jälkeen :) Olin tänään taas vähän shoppaamassa ja lähtipä mukaan yks joululahjakin. Nyt mä oon saanut keittiöön ja makkariin jouluverhot hankittua jee. Kiva saada vähän väriä tänne valkoseen kämppään. Vielä kaipailis jotain jouluvaloja ikkunoihin niin olisin tyytyväinen. Katsotaan jos ens viikolla löytyis semmosia kun käyn Ikeassa. Mun täytyy muuten tunnustaa ettei kaikki luule et mä oon kovin rikaskin et mun kaikki verhot tällä hetkellä on oikeesti pöytäliinoja! Olen ostanut ne Hemtexsistä alennuksista ja yhteensä on maksaneet jotain pari kymppiä kuusi pöytäliinaa. Ne on 140 cm x 220 ja kahdet jouluaiheisia ja olkkarissa syksyiset. Ne näkyykin tuolla yhdessä lumihiutalekuvassa. Mä voin otella niistä kuvia kunhan saan makkarinkin verhot laitettua paikoilleen.

Eilen oli mukavaa käydä "kahvilla" vaikka oikeesti me siemailtiin viiniä ja syötiin tosi hyvää välimeren kierreleipää mitä löysin kaupasta. Emännän tekemä juustokakku oli myös oikeen hyvää ja kivan jouluisen makuista. Kotona mä tein meille semmosia nachoja uunissa, mistä molemmat tykätään tosi paljon. Niihin tulee maustettua jauhelihaa, salsaa, punasipulia, kotianteria, jalapeñoa, päälle juustoa ja tällä kertaa myös guacamolea ja itse tehtyä toki :). Jos joku tietää että myydäänkö täällä Suomessa jossain kaupassa sellasta "nacho" juustoa niin otetaan tietoja vastaan!

Huomenna on kemia koe, johon en vaan oikeen ole löytänyt inspiraatiota mutta kai se suht ok menee. Uusitaan sitten jos ei. Kai ne fosforit ja typet on joten kuten hallussa kuitenkin :) Se mikä harmittaa kovasti on että missaan yhden ranskalaisen kalankasvattajan luennon koululla kun sain gyne-ajan huomiseksi. Mutta en sitten viitsinyt alkaa kikkailemaan ja pyytämään muuta aikaa kun sain näinkin nopeasti vaikka tänään vasta sitä pyysin. Eli huomenna ohjelmassa koe ja pientä nöyryytystä lääkärillä sekä projektipajan loppubileet. Ou jeah!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä toki terveiset tai kysy vaikka jotain Islannista :)